• icon
  • icon
  • icon
  • icon
  • icon

Gladheidsbestrijding

Het gladheidseizoen is weer begonnen. Vanaf 15 oktober staan wij, samen met eventuele onderaannemers, paraat om de gladheid dag en nacht te bestrijden. Dit doen wij op verschillende locaties in opdracht van provincies, onderwijsinstellingen, bedrijventerreinen, gemeenten en NS. Inmiddels zijn we al meerdere malen op pad geweest voor de gladheidsbestrijding. Niet zo gek ook, de temperaturen dalen, de luchtvochtigheid gaat omhoog en de wegen worden glad. Om ervoor te zorgen dat we allemaal veilig op pad kunnen, staan we voor dag en dauw op om te strooien en als het sneeuwt te schuiven.

Preventief en curatief

Onze gladheidsbestrijding werkzaamheden bestaan uit preventieve en curatieve acties. Preventief houdt in dat we voordat het glad wordt zout (en soms grassappen gebruiken om te) strooien. Aan de hand van het weerbericht strooien wij wel of niet. Als we een curatieve actie doen dan wil dat zeggen dat het al glad is, meestal door sneeuwval.

24/7 klaar staan

We maken ons op voor een strenge winter met grote pieken, maar dit is altijd afwachten. We zijn voorbereid op een winter als vorig jaar met veel sneeuwval in korte tijd maar ook een langdurige winter is geen probleem. Onze collega’s staan 24/7 klaar om op pad te gaan. Ze gaan naar bed met hun telefoon en staan ermee op. Alles om de veiligheid en de doorstroming van het verkeer te waarborgen. We wensen onze collega’s deze winter weer veel succes en veilige kilometers!

Winterseizoen bij de klant

Ook in gemeente Delft zijn wij, samen met partner Van Der Kraaij, verantwoordelijk voor het gladheidsbestek. Het seizoen loopt van 1 november tot en met 31 maart, de komende zes tot eventueel tien jaar (na tweemaal verlenging van twee jaar) houden wij de wegen, fietspaden, trottoirs en inritten van hulpdiensten in de gemeente vrij van gladheid. Krinkels is de hoofdaannemer van dit project en houdt zich bezig met het plannen, de administratie en de communicatie. Van Der Kraaij stort zich op de uitvoering van de werkzaamheden. We zullen jaarlijks onze routes optimaliseren voor een nog betere dienstverlening. Daarnaast proberen wij de opdrachtgever waar mogelijk te ontzorgen. Zo hebben we bijvoorbeeld de communicatie met de leverancier van de nieuwe strooiers (Aebi Smith) op ons genomen. We kijken uit naar een prettige samenwerking!

Recente artikelen

Deel artikel

Archief